7/3 -09: Solandes under sydlig sol



Det är fantastiskt väder och i den här ställningen har jag tillbringat min dag. Ja, det förklarar varför jag ser så svettig och flötig ut på kortet, haha. I och för sig får jag väl skylla på solskyddsfaktorn också, som täcker både ansikte och läppar i en tjockt lager. Nu har iallafall den första solbrännan kommit, men den lär väl försvinna lika fort kan jag tänka, tycker att den brukar göra det på mig. 

Fick nyss ett samtal från Romain (kompis från Nimes) som frågade om jag ville gå ut med honom och hans kompisar! Visst, täntke jag, det kan ju alltid vara kul. Men så fick jag reda på att dom skulle åka ut till dom stora discoteken, idag Villa Rouge. Jag gillar dom där ställena, men eftersom dom tar inträde och euron ligger på 11.65 (!!!!) har jag inte råd. Jag förstår inte att euron inte slutar att stiga, jag får lite smått panik. Såg att jag hade 3 veckors hyra kvar att betala, fastän jag trodde att jag betalat allt. Frågan är om man ska avvakta och hoppas på att euron sjunker...

Jag har även hittat ett uttryck på franska som jag bara älskar: peigner la giraffe = kamma giraffen. Detta är ett ideomatiskt uttryck som innebär att man gör något som är mycket svårt och slitsamt som egentligen inte ens är nödvändigt. :) Känner att jag använder uttrycket konstant just nu, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback