Saknad

Det kommer komma en dag då jag kommer sakna mina underbara dagar i Paris, ung och fri. Men just nu saknar jag mest gymnasiet; pluggning i biblioteket, Olles förhör till biologin. Jag saknar en varm matsal och jag saknar Johanna min älskade korv så otroligt massa. Jag har lust att åka till Kullaberg som dom enda nyktra och blåsa Johanna i nacken efter allt dansande.
Jag saknar Franssons kök och så saknar jag att åka till farmor och farfar. Jag saknar mitt jobb på willys och inser hur kul det var att sitta i kassan. Jag saknar att städa i pantrummet och den röda skjortan. Jag saknar att gå på promenad med mor och till och med pappas flint.
Och så saknar jag svensk sommar, med majspallning, kulglass och röda bodar vid hamnen. Jag saknar en gammal tantcykel, den salta luften och lukten av tång. Jag saknar ett dopp i sjön och lummiga grusvägar. Jag saknar svala skogar med fuktig mossa och promenader med fia.
Så sanar jag svensk vardag, svensk helg, och svenskt fredagsmys. Jag saknar tiden på KU och så saknar jag fina kyrkan. Jag saknar grillning på sommaren ocoh en omgång kubb, jag saknar hemmalagad mat och att ha dom man älskar inom radien av ett par kilometer. Jag vet inte vart jag ska göra av mitt liv.


Kommentarer
Postat av: mor

Kom hem en sväng då...ta med fransosen vet ja...Vi har allt som du skriver om. Puss

2010-04-08 @ 10:51:16
Postat av: Olle

Jag tänkte faktiskt på de förhören häromdan. Det var tider det. :)

2010-04-09 @ 09:36:44
Postat av: (fra)bre

Saknar du inte mig?? Lite granna i varje fall??!!

2010-04-12 @ 22:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback