Finaste pojkar



Mina franska småbröder är inte så små längre. I fredags fyllde dom tio år, 10! Jag bakade chokladtårta med glasyr, vaniljkräm och grädde, satte 10 ljus i och dekorerade med kristyrblommor och siffror. Ljusen tändes och en fruktansvärd sång på franska startade när jag slängde upp dörren vid 8tiden på kvällen. Men dom blev överlyckliga, hoppade upp och ner och blåste ut ljusen innan kameran ens kommit upp ur väskan. Två paket togs med, och pedagogisk som jag är blev det två böcker. Rafaël om dinosaurier, och Tristan en om rymden med tillhörande 3Dglasögon. Allt för att dom ska läsa lite, inte spela så mycket DS, varva ner på kvällen. Jag saknar dom, sniff. Men det är fint att dom inte glömt mej, och de finaste orden man kan få viskades i mina öron "Du är den bästa aupairen man kan få, jag älskar dig. Och jag är din lillebror vet du"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback