När svenskan gömmer sig

Jag ska aldrig mer klaga pa manniskor som flyttar utomlands och glommer bort sitt modersmal. Jag tyc ker snarare att det ar en bragd att komma ihag det. Har har ni mina sprakluckor.
  • Jag ar ypperligt bra pa att beratta om hela min operation forra sommaren pa franska, men nar fragan om vad jag gjorde pa svenska kommer blir det fina svaret en kort "tumor".
  • Jag har absolut inge aning om vad den svarta pluppen som skyddar kladerna fran stolder i affarer heter. Bip? Anti-stjal? Alarm?
  • Jag kan raknaupp minst fem olka bomullssorter, men har ingen aning om vad det heter pa svenska. Pickad bomull? Vriden bomull? Sned bomull?
  • Jag ar hemskans bra pa att forklara vilket program och tvattmedel som ska anvandas forkashmir och merinos, och varfr vi alltid foresprakar maskintvatt. Men skulle jag motivera varfor pa svenska skulle jag fa stora problem.
Och allt detta i sallskap med ord som jag inte har en aning om hur man oversatter till franska. Det ar illa.

Kommentarer
Postat av: mor

Pillerå glömmer du väl iallafall inte?

2010-05-05 @ 13:08:19
Postat av: Sandra

Hej Amanda! Tänker på dig, och hur du har det ibland och kom på att jag kanske kunde kika in här och se ifall du levde. Du verkar leva ett fantastiskt liv, vilket en underbar och glad tjej som du mer än gärna förtjänar. Fick dock en klump i magen när jag läste att det handlade om en tumör förra sommaren. Du skrev aldrig var det var, och jag blir väldigt glad så här i efterhand att allt har gått bra. För det har det väl gjort? Ville bara skicka en tanke. Ta hand om dig Amanda. Bisous! / Sandra från Montpellier

2010-05-10 @ 22:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback