Julfirande från tårna



Jag julfirar från tårna, den första snön föll i morse. Jag skrapade ihop allt jag kunde hitta på gräsmattan och gjorde en första snöboll. Den där kalla känslan, som sedan smälter mellan varma fingrar fick mej att fälla en tår. Jag vill bygga snölyktor på Furuberg, gå till kyrkan i Örby med alla tända ljus och sitta med tomteluva i kassan på Willys.

Men jag försöker skapa min egen stämning. Med nejlikor i apelsiner, pepparkakshjärtan på väggen och alldeles juligt röda naglar. Tända ljus och en stickad, röd julklänning får åka på dagen till ära, ända tills den ska bytas ut mot trista kläder från Zadig et Voltaire. Jag vill komma hem. Jag saknar hem. Mamma och pappa.


Kommentarer
Postat av: mor

O, vi saknar dig:)

2010-11-27 @ 09:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback