Porkoa

Strunt också.
Varför kan man inte se sej själv med andra ögon?


Dagens dag har vart... Jag vet inte, Hullerombullererad tror jag.  Sådär.  Nånting. Började tänka. Och de va inte bra. Insåg värderingar. Insåg misstag. Insåg glödje, insåg sorg. Och helt plötsligt hände det, igen.  Varför ska det vara så?! varför kan det finnas en sån känsla? Jag önskar jag vore du.


Jag kom på en sak. När jag ska dö, vill jag nog åka in i ett svart hål. Eller nåt. Dom är så läskiga.



Och jag känner mej nyttig idag. Och igår och i förrgår. Och dagen innan de. Ja har tränat lite gran. Tja, vi kan väl saäga att ja va ute på en runda.
Snart öppnar de. då ska jag minsann träna och bygga muskler! Då ska jag minsann träna och bli... Ja, vad säger man. Vältränad kanske?! Det är inte alltid kul att träna själv. Men vad gör katten när den är hungrig?! Eller va...




Jag tror att man bara vet när man själv är där, eller har vart där. Jag vill varken vara där eller ha vart där. Men tyvärr är det nog så. Skit också. Där, nej inte där ni tror. verkligen inte där ni tror. Åh, hur ska man göra. Hur ska man klättra. Det är ju som att försöka ta sej uppför en trappa utan trappsteg. Ganska omöjligt?! Om man ändå va Holm. DÅ hade man kunnat hoppa upp. Eller?!
Jag undrar vad som skulle tänka...



Hhåååååhh! varför ska det bli såhär?












Visste ni att hunger får ögonen att glittra
att törst får dem att fördunklas.
Visste ni att på morgonen längtar man efter död
och på kvällen är man rädd för den
Visste ni att en dag är längre än ett år
en minut är längre än ett liv
Visste ni att ben är ömtåligare än ögon
att nerver är starkare än ben
att hjärtat är hårdare än stål
Visste ni att lidande är oändligt
att det fasansfulla är grönslöst

Visste ni det
Ni som vet



Åter igen. För det känns detsamma. Inget förändras.




Det finns så mycket vackert i världen. Jag älskar livet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Amanda. Kom igen nu då. Du kan väl iallafall ringa mej ikväll...

2007-01-16 @ 20:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback