19/6 -09: Min egna midsommar i utlandet

Glada midsommar. Det är en härlig svensk dag, som jag får tillbringa på håll. Jag lyssnar på svenska sommarlåtar, tittar på videos på youtube och beskådar den svenska sommarbilden på handduken från Ekelund. Blå himmel, ett rött trähus med vita knutar. En klarblå sjö, barn som plockar blommor på en äng vid foten av en blomklädd midsommarstång, och den svenska flaggan som vajar i vinden. Men jag får helt enkelt skapa min egen midsommar, med allt vad det innebär. Ikväll blir det potatis och smör, hackad gurka, lök och rödbetor. Sillen får ersättas av tonfisk och prästkragarna i midsommarkransen av vallmo. Ni som är hemma, njut av vackra Sverige och tänk lite, lite på mig - midsommar är ganska så vackert trots allt.




Dom undrade först vad jag gjorde när jag i morse begav mig ut med en Willyspåse för att samla in blommor. Knäppa svenska. Men det slutade med att ännu två kransar fick växa fram, "vackra, svenska tradition".

Kommentarer
Postat av: mor

Men älskade Amanda, va du e vacker! Midsommarflicka nr 1:)

2009-06-19 @ 21:01:55
Postat av: Syrran

Jag håller med mor! Vackra svenska flicka:)

2009-06-19 @ 21:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback