Mjuka människor på hård inredning









Vi pysslade igår. Vi bakade pepparkakor och jag bad till Gud vid flertalet gånger att han skulle ge mig tålamod, hjälpa mig att städa upp allt mjöl på golvet och låta barnen göra "pepparkaksbollar" om dom nu ville de. Han skötte sig ganska bra och vi kom ur baket helskinnade. Men när barnen fick syn på mina dekorerade hus ville dom med dekorera pepparkakor, och två äggvitor senare med florsocker och karamellfärg hade dom fått utlopp för sina tokiga ideer. Puh. Nu har jag hur som helst ett fint litet landskap i mitt rum, och jag myser och luktar.

Igår försvann jag också ut, vid sisådär 8tiden. Det skulle bli en fin liten afton med middag och barrunda i sällskap med med två holländare. Jag hade det trevligare än någonsin, åt tapas, drack färgglad drink och en och annan öl (va händer med mej, öl?). Vid tvåtiden drogs det hemåt, dock till vännernas hem. Vi spelande tv-spel i timmar, och att göra det med två 22åriga killar som går in för det helhjärtat kan bli ganska komiskt. Ett flertal spel, litervis med vatten + äpplen och vackra samtal senare var klockan 6 på morgonen och jag somnade gott i ett mjukt knä på en hård soffa. Det var fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback