Pepparkakspyssel



Idag började jag mitt landskap som ska pryda mitt skrivbord. En helt vanlig stuga blev det, och imorgon blir det toalett och granar. Kan väl inte bli annat än bra? Hoho...

Ska även tilläggas att helgen blev mer än lyckad. Hade dock så ont i fötterna vid fem på morgonen att jag helt seriöst inte trodde jag skulle kunna gå igen. Men en taxi senare och cirka 500 meters gång insåg jag att jag hade överlevt. Varför i hela friden tar man alltid klackar fastän man vet att de gör nedrans  ont?

Annat jag gjort var att äta en torkad korv med en okänd fransman framför Seine, köpt en flaska vatten för 11 euro (jag ville inte ha en drink då jag var öken-törstig och dom inte delade ut vatten). Jag har besökt svenska Kyrkan för första gånge och insett att en gång räcker. Jag har träffat världens snällaste tyska med vilken jag kunnat utöva mina omfattande tyskakunskaper. Jag har ätit Marabou och skuffat undan en fransman för hårt på dansgolvet; äntligen fick jag kommentaren "tu me cherche?". Halleluja och gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback