I allt för fina, 80 år gamla kläder

Snacka om att jag halkat efter i uppdaterandet. Jag gör en sammanfattning.

Lördag: Jag rotade runt i garderober en hel dag. Hittade hattar med flor, pälsar, skinnhandskar, tajta fodralklänningar, långa aftonklänningar. Väskor med pärlor och paljetter och allt för vackra skor. Allt tillverkades för cirka 80 år sedan och jag befann mig i en bubbla av eufori. Det slutade i en tajt röd klänning täckt med svart spets, svart stor hatt med fjädrar och flor, rödsvarta skor, strumpbyxor med finfin söm, kort pälsjacka och långa handskar till det. En fyrkantig väska beströdd med glitter hängde på handleden. Och att uppsättningen hade burits av franska kändiseliten var en ganska fantastiskt känsla. Jag var på födelsedagskalas för övrigt. (jag måste komma över en av bilderna)

Söndag-måndag: Jag åkte på tripp till le Touquet. Promenerade på en iskall strand, köpte allt för god choklad, och crepes så det stod härliga till och sov i en förfrusen lägenhet utan varesej varmvatten eller element. Brrr!

Tisdag: Jag äter sushi till frulle, skriver brev med fjäderpenna som man doppar i bläck. Jag städar och åker och handlar. Jag hittar grovt bröd och befinner mig i himmelriket. Jag firar Albanes födelsedag, köper en scarf i present och bakar svensk köttbulletårta med rödbetssallad. Jag trycker äntligen upp fotoalbumett från min tid här i hennes ansikte och får höra "c'est genial" ungefär trettiofyra gånger.

Idag: Jag äter för mycket av för dyr choklad som jag själv inte köpt. Jag äter för mycket havregrynsgröt till frukost och sitter nu med värsta magontet (men choklad proppar jag ändå i mej). Jag duschar, tar en morgonpromenad och postar brev skrivna med fjäderpenna. Jag går på anställningsintervju hos Esprit och tänker be SFR-mannen sluta ringa. Bra Amanda.


Kommentarer
Postat av: josse

OOHHWII!! Vems garderob var det och HUR kommer man dit?!:D



Himla vad vi var duktiga för övrigt!

2010-02-03 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback