Det kanske är tur man inte vet

Om ett år kommer du sitta ihopklämd i en bil med normala fransmän. Du kommer gå ut och ha de roligaste nätterna hittills. Du kommer vara två jobberfarenheter rikare, ha lämnat CV till flertalet butiker, anmält dej till motsvarande arbetsförmedlingen. Du kommer hälsa på folk på stan, ringa till en nära vän. Du kommer ha lärt dig flytande franska och till och med slangen börjar sitta. Du kommer ha kontakter som hjälper dig med allt möjligt, du kollar på lägenheter och kommer att bli stoppad av unga, franska poliser som ber om telefonnummer. Du kommer också bli stoppad för misstänkt rattfylla*. Du kommer att tycka om kindpussar och kommer med vilje sätta dej ner och kolla på franska filmer.

Nej, jag trodde inget av detta för ett år sedan. Då var jag student i Montpellier och trodde knappt jag kunde få det bättre. Just nu älskar jag livet, och kunde inte låta bli att ta några skutt när jag igår delade ut CV, i Frankrikes största köpcenter...


Men fortfarande slår inget svensk, Turkisk Peppar



*Rattfylla. Jag var inte rattfull. Jag var en förvirrad svenska körandes i paris som inte visste vilken väg hon skulle ta mitt i natten.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Visst mår man bra när man tänker på allt häftigt man fått o får göra??? =) You rock!

2010-01-12 @ 17:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback