Vem vill inte ha en egen svenska?



Halvskum bild. Men så är det, idag skulle jag behöva göra ett ögonlyft eller påfyllnad med botox. Har vart en späckad vecka med ny aupair som kommit, flyttande, nya människor och ett väldans flygande med inlämning av CV. Ett par halvtidsjobb droppar då och då in, men tyvärr kommer det aldrig att funka. Jag måste ha lite att göra!

Dagen idag har dock varit hemskans trevlig. Vaknade vid nio-tiden, gick upp och slängde i mej två ägg och havregrynsgröt. Gick en promenix. Satt i x antal timmar och fixade mitt CV ytterligare, vilket nu skulle uppfylla alla regler på hur ett CV2010 ska se ut. Middag i Meaux, supergott men grymt mättande. Iväg åter igen för att lämna in CV, elva stycken försvann minsann. Till gymmet, springa en mil och hänga på maskinerna. Bada bubbel, gå till hamam, bastu, och kalldusch. Till mataffären, uppdatera bloggen. Helt slut = ögonlyft.

På tal om gymmet kan jag meddela att jag verkligen inte är fransk. Medan alla fransyskor går i tajta kläder och perfekt make-up, trippar lite försiktigt på löpbandet och dricker ut svinfyra vattenflaskor kastar jag på mig Willys T-shirten (som för övrigt är alldeles urtvättad), tvättar av allt smink, springer tills armsvettet rinner ner på fingrarna och trycker upp 20 fina kg med maggen. Usch, jag måste se grotesk ut. Men inte hindrade det att jag gick hem från gymmet med 2 telefonnummer i fickan, hoho, jag kan inte låta bli att småflina för mej själv. För vem vill inte ha en rödflammig, svettig, plufsig svenska?


Kommentarer
Postat av: Anonym

HUR när du dig åt människa?! ;)

De enda dejter jag får verkar vara med Zorro...

Well, well. Good for you:) Jag vill ha uppdateringar om sim-korts-klenisen!

2010-01-21 @ 21:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback