I mina nya skor..

Vi satsar på att bli muskulösa.
Sexpack räcker inte.
Vi ska ha familjepack!


Och varför kommer inte vintern?
Fast jag fryser ändå.







Jag trivs bäst i mina drömmar
För där kan man skapa ett paradis.







När ingenting blir som man vill.
När allting blir som man vill.
Då ser man den stora kontrasten,
fast man ser den bara. Man tar den inte till sej.

Det är precis som med freden. Människor ser den, men tar den inte till sej den. Människor ser den, men dom gör den inte till sanning. Vill dom inte ha freden? Har freden fått ett felaktigt utseende? Jag tror det. Inegn kan få fred, förrän alla vill.

Och det är precis som med godheten. Folk ser den, och söger att de förstår den. men de gör dom inte. Inte jag heller. Och det är så pinsamt. Lögner kommer på löpande band. Som på icas matband. Där rullar dom fram, och vi får ut ett kvitto. Ett kvitto som kommer att försvinna, men nu finns den kvar. Den finns kvar hos dom som vägrar glömma. Kvittot finns i din hand. Du som alltid påminner mej om att jag är misslyckad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback