Tjugonde dagen i Montpellier

Jag är full, av pannkakor och choklad. Jag trivs i mitt organiserade rum. Jag trivs med att det är helg och att yttrligare två lektioner är till ända. Jag trivs med att jag tagit mej igenom en hel (!) fransk tidning och jag trivs med att jag köpt frimärken. Jag trivs med mitt franska telefonnummer och det faktum att jag trivs. Härligt, verkligen. Det är dessutom helg, jippi! Nu kan man undra vad denna ska bjuda på, mer än det faktum att alla firar Haloween här. (nåja, inte vi svenskar). Detta resulterade i att jag blev hembjuden till ett gäng fransoser, och ja, det hade kanske vart trevligt och bra för språket. men jag är skeptiskt, verkligen. Det kanske ändå hade vart bättre att gå med mina svenskar här! ja, jag tror de. jag antar att jag inte kommer bestämma mej förrän tio ikväll...

Och innan dess händer det faktiskt en del spännande. För mej iallafall. Ett pass av step och modern jazz ska avnjutas i en sunkig gymlokal. Kul. Man kan hoppas att mina vader kommer må bättre nu, än vad dom gjorde efter  dom allra första passen. Aoch, inget högklackat då inte.

Och, det finns ett hemskt faktum i vår lägenhet. Man kan inte stänga köksfönstret. okej, det är inte lika kallt som i sverige, MEN, tillräckligt kallt för att ha stängt fönstrerna! Brr. En glad nyhet är dock att jag kommit på hur man sätter på elementet, så nu är det en smärre bastu på mitt rum.



Jag är i vilket fall som helst glad att jag köpte en så fin filt på Ikea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback