8/6 -09: Stage i Guérard?

Gårdagen tillbringades på campingen här med en massa folk, jag borde verkligen ta med kameran, det känns ju som mitt andra hem här. Eller snarare mitt första kanske? Fick även förfrågan igår om jag ville göra ett "stage" där och på golfen, det vill säga vara med och jobba i restaurang och pub utan betalning, dock gratis mat och dricka. Funderar på om det kunde vara bra, dels får man lite mer inblick om hur saker funkar här i Frankrike, och jag får även chansen att lära mej ännu mer vardaglig franska. Dessutom är det ju en bra referens att ha senare, och bra kunskap. Att en massa roligt folk jobbar där gör ju faktiskt inte saken sämre, ålderna ligger väl emellan 25 och 30 så det känns alldeles lagom. Vi får se!

Men nu; fram med GPS:en, mot Jean-Claude (höhö, ja diggar namnet) och redo för en lunch. So long!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback