20/5 09: Mitt jobb som aupair

Jag har haft turen att hamna i en familj där man mer blir behandlad som en dotter än en anställd. Hur mina veckor kommer se ut beror ju självklart på speciella aktiviteter och så vidare, men här är i stora drag vad jag kommer att syssla med.


Måndag, tisdag, torsdag, fredag: Skjuts till skolan vid 08.15 och hämta dem vid 16.15. Under tiden ska nedervåningen dammsugas och torkas eftersom hunden drar in en del sand och grus (dock är det ganska så litet så mer än en kvart tar det inte). även disken från morgonen ska plockas in i diskmaskinen, och sedan tömmas. Fixa iordning lite snacks/kex i en skål (ja, det är så man gör här) till pojkarna efter skolan. Hjälpa till med läxor de dagar de har skola dagen efter.  Laga en sallad till kvällsmat. Natti.

Lördag, söndag: Jag är helt ledig och får göra precis vad jag vill. Disneyland står till mitt förfogande med gratiskort.


Som ni märker har jag alltså hemskt mycket fritid och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på om jag ska vara ärlig. Dock kan jag ju använda bilen, och voven kan ju också få sej en promenix om den vill de. Jag säger bara, Paris, här kommer jag!!


Kommentarer
Postat av: Sanna

vad härligt det låter! nu får jag världens Paris-visioner och längtar till Frankrike!

ha det så bra! kram

2009-05-20 @ 19:30:40
Postat av: Syrran

Låter så mysigt!! Vill se bilder på familjen o huset:) Mamma kommer bli avis på kortet till Disneyland haha. Tänk om du kunde ta med dig Emelie o Cassandra! I morgon åker jag, spännande. Puss o kram

2009-05-20 @ 20:08:31
Postat av: mamma

Nä men för farao!!! Frikort.....

2009-05-22 @ 07:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback