Man upptäcker nya sidor varje dag

Sedan jag flyttade hit till Guérard har jag upptäckt en ny sida hos mej, den där husmoderliga. Jag har fått pippi på att laga mat, baka och fixa iordning åt barnen. Idag tänkte jag dock ha en lugn dag, eftersom gårdagens mat (kotletter, potatisgratäng och fetasallad) kändes ganska maffig. Fiskpinnar och potatis blir bra, eller varför inte pasta? Men icke, jag mår dåligt av att servera sån där färdig mat. Därför började jag dagen med att baka bröd och göra toast till dom. I samma vända slängde jag även ihop en pizza, det gjorde trots allt inte någon större skillnad i tid. Fikat blev varm choklad med grädde och nybakta muffins. Nu har jag precis ställt in en paj i ugnen; skinka, ost, purjolök och championer. Vad händer med mej? Jag som aldrig gjort annat än att baka därhemma? Hua, vart ska detta sluta...



Till pajen blir det... Typ Sallad (hälsning till Franssons)


Kommentarer
Postat av: Sofie

duktig amanda! men det har väl alltid suttit i. kommer du ihåg perioden när vi gjorde bondkakedeg???

2009-09-02 @ 16:20:13
Postat av: Amanda

Haha, den kommer jag ihåg, de va tider de.. mums! Eller när vi gjorde tre rilltårtor på rak och inte fattade varför den bärndes hela tiden, tills din mamma visade att vi hade snabben på, haha. Vi får ha en bakdag snart igen :D

2009-09-02 @ 20:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback