Instruktion: att sätta igång ett larm

Hänt i helgen: Grabbarna var röksugna, och eftersom jag inte är ett stort fan av rökrum besämde jag mig för att vänta själv utanför, det vill säga i princip inne på klubben. Det var grymt mycket folk, och därför ställde jag mig lite i skymundan framför en dörr med ett sånt där långt handtag som går över hela dörren = nödutgång. Vad jag inte tänkte på när jag lutade mig mot dörren var handtaget, som man alltså trycker ner... Och med min tyngd på detta...

Tuuuuuuuuut!! Ett öronbedövande alarm börjar ljuda över hela klubben (som för övrigt bestod av ett tiotal dansgolv) och lampor tändes upp för att visa vägen ut för alla. Jag skäms, blir omringad av sisådär fem vakter (vad trodde dom ja skulle göra??) och ler försiktigt... Jag hör ett "les blondes" från dom, snurrar på en lock och nickar. Ibland är man glad över att vara en lång, blond svenska.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Hahahaha!! Jag önskar jag varit där!

2010-03-29 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback